En gul vecka dag tre

Efter en hektiskt eftermiddag med långt möte på jobbet med lite paus för besök hos naprapaten (gå inte 8 timmar i platta sandaler...) så stressade jag hem för att lösa av maken i köket så han kunde hinna till sonens fotbollsmatch. 
 
Jag vet att jag kan låta lite tjatig men vad sjutton gjorde man innan barnen??? Ni som än inte har barn kommer frysa lite lätt och himla med ögonen men jag lovar er...ni har ingen aning om vad som väntar er, ha ha. 
 
Det är just sådana här tillfällen som Risentas ris- och sesamblandning passar bra. När det ska gå snabbt men ändå vara gott och nyttigt.
 
Här kommer receptet!
 
4 personer
1 pkt Risenta ris och sesamblandning 
1 Skivad paprika
4 salladslök ar
1 Skivad sötpotatis 
400 gram halluomi 
50 gram ruccola 
100 gram soltorkade tomater
2 msk rostade solrosfrön
1/2 dl olivolja 
1 tsk tomatpuré
Salt och peppar 
Olja till stekning
 
Mixa soltorkade tomater, tomatpuré, vitlök och rostade sesamfrön till en slät pesto. Tillsätt sedan olja i tunn stråle. Smaka av med salt och peppar. 
 
Tillaga risblandningen enligt anvisningar på förpackningen. 
 
Grilla grönsaker och halluomi på grill eller i panna 
 
Lägg upp blandningen, grönsakerna och ruccola. Toppa med tomatplantor och halluomi. Jag serverade även en klick yoghurt till.