Grilltips, kummel

Igår kväll firades semestern med en grillad kummel med lite asiatiska smaker och tillbehör. Om ni inte har grillat kummel förut måste ni bara testa.  Kummel är fantastisk gott att grilla och är även väldigt prisvärt.
 
Killarna älskade detta och 6-åringen rankade det i klass med lax vilket betyder att det inte kan bli bättre.  Han skulle nämligen kunna leva på lax och hade nog ätit det till både frukost, lunch och middag om han fick.
 
Jag marinerade kummeln i en blandning av olivolja, pressad lime, pressad vitlök, hackad ingefära, färsk chili, lite honung, salt och peppar. Ett tips är att grilla i halster så att inte fisken går sönder.Sååå gott!
 
Som tillbehör hade jag fräst pak choi i olja, tillsammans med lite sesamolja, vitlök, chili och ingefära. Sedan blandade jag det med kokt basmatris och knäckte i ett ögg. Som pricken över i:et gjorde jag mangosåsen ...den som jag serverade till fredagstacosen om ni kommer ihåg.
 
Och glöm inte ett kallt glas vitt. Vi drack en Adobe gewurztraminer.