Snabb kaka med kanel

En sak som jag gillar och som jag tycker är bland det bästa med Sverige är att gå ut i skogen med familjen. Tyckte inte speciellt mycket om det när jag var yngre men det är väl ett intresse som ökar ju äldre man blir antar jag😊 Jag har de senaste åren också börjat gilla det där med att plocka svamp. Jag är långt ifrån svampexpert men jag har lärt mig så pass mycket att jag vågar plocka de flesta soppar,  taggsvampar, kantareller och trattkantareller.  Förr hittade jag aldrig någon svamp...kanske därför det var tråkigt,  ha ha. Idag lyckades jag till och med hitta lite kantareller,  vilket brukar vara svårt eftersom vi inte har något riktigt bra ställe. Så ikväll blir det svamp till middag👍
 
När man är ute i skogen behövs naturligtvis lite fika och eftersom jag hade lite ont om tid testade jag en ny kaka. En snabb picknickkaka med kanel och pärlsocker. Inte så dum alls.Receptet hittar du här:
 
http://tidningenhembakat.se/bloggar/lindas-bakskola/snabb-picknickkaka/
 
 
 
 
kanel, kaka, snabb kaka, mjuk kaka
2
a n n i k a

Mums!

Svar: Tack! Ja, älskar kakor med kanel:-)
Josefine

JUNITJEJ

Kakan ser jättegod ut!

Svar: Tack, det är den. Och så¨enkel att göra.
Josefine