Raggmunk med knaperstekt fläsk och hemkokt lingonsylt

Igår hann jag äntligen med mina efterlängtade raggmunkar. Tänkte laga dem redan i förrgår men då blev det ju sushi som ni vet. Raggmunk är otroligt gott tycker jag och de blir inte sämre med knaperstekt bacon och lingonsylt. Och så här efter sommaren. med mycket grillat och sallader så kan jag bli väldigt sugen på husmanskost. Ofta är det lite underskattat också, tycker jag. Är kanske inte lika spännande som pho eller ramen men inte sämre för det. Och är det något jag gillar så är det kontraster. Att äta indiskt ena dagen, italienskt den andra och hemlagad kalops den tredje. Så mitt tips för dagen är väl kanske att ta upp någon gammal klassiker. Fråga mamma om hennes bästa recept på dillkött eller varför inte testa mina raggmunkar:-)
 
Jag använder mig av ett klassikt recept på raggmunk, typ detta:
 
http://www.koket.se/raggmunkar-med-flask 
 
Men...jag brukar blanda i 1 riven gul lök för lite extra smak. Testa gärna!