Sommarsallad

Hej på er! Det var det väääldigt länge sedan jag var inne här känner jag. Livet rusar fram och det finns tyvärr för lite tid över. Försöker dock hålla igång mitt Instakonto i alla fall. Men nu är det snart semester och då ska det bli bättre. Hoppas kunna dela med mig av många spännande recept i sommar. Först från Sverige men sedan bär det av till huset i Spanien och då blir det nog mycket fisk, skaldjur och annat smarrigt.

Något jag älskar med sommaren är att man blir sugen på lite lättare mat. Speciellt färgglada och goda sallader. Finns så mycket gott man kan stoppa i nu, både grönsaker och frukter.

Igår kom vi hem efter några dagar på landet med "farmor och farfar" och det fick bli till att fixa ihop något av det som fanns i frysen. Kompletterade bara med lite  fräscha nya grönsaker från affären hemma. Lite kryddiga habanerokorvar, lite halloumi och en påse nachos som jag hittade i skafferiet fick bli utgångspunkten.

Håll utkik efter fler smarriga salladsrecept framöver!



Sommarsallad med mexikansk touch

1 pkt kryddiga korvar  (jag hade med habanerosmak)
1 pkt halloumi
1 liter huvud Cosmopolitan sallad
1/2 svensk gurka
1 röd paprika
En näve romanticatomater
1/2 rödlök
1/2 lime
1/2 kruka färsk koriander 
2 msk olivolja
Salt och peppar

Skär salladen och dela gurkan och paprikan i mindre bitar. Lägg upp på stort fat. Dela tomaterna i fjärdedelar och hacka löken och koriandern. Blanda i en skål med pressad lime, olivolja, salt och peppar. Blanda i salladen. Dela korven i bitar och äta. Gör samma sak med halloumin.  Lägg på salladen. Lägg sedan nachos runt om och servera med guacamole.