Egna hamburgerbröd

Maken tränar killarna i fotboll och på fredag ska vi grill med tränarna+familjer i ena laget. Som en liten kick-off efter sommaren.


Det blir burgare och korv med lite goa tillbehör. Och eftersom jag inte har så mycket att göra på kvällarna...så bakade jag 60!! hamburgerbröd ikväll. Och gjorde tre äppelpajer...

Jag tycker ju det är sååå roligt att baka så ibland går det nog lite överstyr, ha ha. Man kan köpa färdiga, vet du det? Japp, jag vet. Men de blir inte lika goda ju...

Och jag bakar inte alltid egna hamburgerbröd, bara så ni vet. Jag köper också.

Men här är i alla fall receptet. Har inte testar dessa innan men blev supernöjd. Jag valde att pensla med mjölk istället för ägg på grund av allergier. 

Håll utkik imorgon för recepten på tillbehören. Blir bland annat en smarrig colle slaw, en god majonnäs och pico de gallo.

Ha en bra kväll!


Hamburgerbröd