Grillat i Nerja

Nu är vi här igen. I vårt paradis. Underbara Nerja. Bästa tänkbara höstlovet med familjen. Sol, klarblå himmel, 25 grader och strandliv och poolhäng dagarna långa. Om killarna inte hade bråkat, jagat varandra runt poolen (med blängande pensionärer runt om...ja, ja, mina barn låter...mycket), tjatat om Ipads eller suckat tungt varje gång vi ber dem om hjälp med dukning eller annat....hade det varit perfekt. Rena instaidyllen. Men den finns ju inte, det vet ni väl, ha ha.
 
Men vi klagar inte!!! För just nu sitter jag och tittar på mitt apelsinträd, på havet och på solnedgången. Bredvid mig brinner grillen och några underbara fiskar ligger och väntar. Och en Aperol Spritz...och en flaska vitt i kylen...och lite goda ostar till efterrätt. Så nej, jag klagar inte. Just nu är livet helt ok.
 
Så här kommer ett tips som kanske inte riktigt passar ett höstlikt Sverige. Men ni kan spara receptet till sommaren...eller tända grillen trots kylan. Den här underbara salsan passar till det mesta grillat. Jag använde koriander men det funkar bra med persilja. Eller basilika om man vill.
 
1 hackad gul lök
1 hackad mango
1/2 hackad gurka utan kärnhus
1 hackad avokado
2 hackade tomater
1 pressad lime
Lite hackad färsk chili
2 msk olivolja
Hackad färsk koriander
Salt och peppar
 
 
nerja, grill, salsa, fisk