Härlig kväll

Idag måste jag bara lägga ut något som inte handlar om mat. Tyckte det var dags att dra igång med träningen så maken och jag släpade oss ner till Möttvik, en av våra badplatser, och hängde på Gymmix fysträning. Körde den ett antal gånger innan semestern och om det var jobbigt då så var det inget mot hur det kändes nu.


Det tar på krafterna att dra bildäck och göra burpees. Men jag måste ju erkänna att det är skönt när det är klart. Att sedan slängs sig i havet är helt underbart tycker jag. Tycker dock inte min lilla Helge som är rädd för sjögräs, ha ha. Han tyckte bättre om havet i Spanien sa han. Ja, det kan jag väl hålla med om för även om det var härligt så var väl temperaturen inte vad man önskar i augusti. Gissningsvis 18 grader är väl ok men inte mer.

Men...nu ligger barnen i sina sängar efter hembakade tekakor med ost och marmelad. Och en varm kopp te. Och jag sitter i soffan under en filt och kollar friidrott. Ganska mysigt ändå.