Knorrs middagskit

Har idag testat Knorrs middagskit tikka masala.  Som ni kanske redan har föstått brukar jag inte använda mig av halvfabrikat, utan gillar att laga mat från grunden. Trycker dock det kunde vara spännande att testa och recensera☺
 
Det smakade helt ok. Eller till och med riktigt bra. Hade just idag väldigt ont om tid och det passade därför perfekt med något som gick snabbt att svänga ihop. För mig, som har de flesta indiska kryddor hemma och lagar indiskt ganska ofta är det kanske inte nödvändigt med sådana här genvägar men för de som inte har det är det toppen. Ett enkelt sätt att få ihop de indiska smakerna utan att behöva köpa massor av kryddor man kanske inte använder så ofta. Allt utom kyckling, lök och grädde finns i förpackningen.
 
I beskrivningen står det att man ska använda kycklingfilé men jag tog lårfileer eftersom jag tycker det blir saftigare. Kokar man riset samtidigt som man fixar kycklingen är de färdiga i princip samtidigt.  Väldigt snabbt och smidigt.
 
Smakerna var som sagt bra. Jag tillsatte lite extra salt. Absolut inte nödvändigt såklart☺ Rörde också i lite hackad färsk koriander. Vill man ha rätten lite mer spicy kan man lägga i lite sambal. Jag valde dock att servera det som tillbehör, tillsammans med mango chutney och mango pickles. Ett tips är även att servera med lite naanbröd vid sidan. Ännu godare☺
 
Slutligen vill jag säga att det kan vara värt att köpa någon sådan här förpackning och ha i skafferiet. Toppen att ta fram när det krisar☺
 
 
Länktext

Knorr, middagskit, chicken tikka, indiskt