Hemlagad lingonsylt

 
 
 
Idag fick jag plötsligt lite extra tid tillsammans med min lilla kille eftersom maken är bortrest och storebror åkte med en kompis hem för att leka. Verkligen mysigt ibland att bara vara med ett barn. Och väldigt mycket lugnare 😉 Vi tog en liten shoppingrunda och inhandlade nya Crocs och så fick det bli lite sushi till middag. Varenda gång jag frågar någon av killarna vad de vill ha för mat svarar de sushi nio gånger av tio. De älskar verkligen sushi😊 Att gå till ett "all you can eat"  rullband med dem är verkligen en förlustaffär för restaurangen.
 
 
Efter att ha klippt båda barnen, duschat dem, läst saga och kramat och pussat dem godnatt nitton gånger så fick jag äntligen lite lugn.och ro. Förutom att sätta mig i soffan och titta på ett avsnitt av  Grace och Frankie hann jag också med att koka ihop lite lingonsylt. Tycker det är så gott att ha lite hemlagad sylt hemma. Kommer dessutom passa utmärkt till morgondagens raggmunk och bacon.
 
Här finns ett bra recept med syltsocker:
 
http://mittkok.expressen.se/recept/lingonsylt-enkelt-recept/